Welkom

Welkom


Onze zorgvisie

We willen een zorgzame school zijn die tijd en aandacht geeft aan elke leerling.

 

Kinderen krijgen kansen om hun talenten te gebruiken en op school te laten zien.

 

Een warme, open relatie tussen kinderen onderling, tussen kinderen en personeel, tussen school en ouders, iedereen is hiervoor verantwoordelijk.


We respecteren elkaar en het groeitempo van elk kind.

 

Vanuit een goed welbevinden en een sterke didaktiek kunnen kinderen met plezier tot leren komen en kunnen ze verder ontwikkelen.

 


‘Zorgkinderen’ zijn geen ‘zorgenkinderen’

 

Het ene kind is sterk in taal of rekenen, een ander kind blinkt uit in sport, nog andere kinderen zijn goed in muzische vakken of hebben uitgesproken sociale vaardigheden. We laten elk kind zijn of haar sterktes ontdekken, en bouwen samen aan zijn of haar minder uitgesproken competenties. We sturen onze onderwijsaanpak maximaal bij in functie van de behoeften van elk individueel kind. Zo dragen wij zorg voor al onze kinderen, het zijn allemaal ‘zorgkinderen’.

 

Ouders reageren wel eens ‘bezorgd’ als zij door ons zorgteam worden uitgenodigd voor een gesprek. Daar is vaak geen reden toe. Onze uitnodiging is in eerste instantie bedoeld om te leren wat hún beeld is op de vaardigheden en het welbevinden van hun kind. Om onze zienswijze te toetsen en te verbreden.

Een ‘zorgkind’ is dus niet noodzakelijk een ‘zorgenkind’.


Onze school omarmt differentiatie als belangrijk element van ons onderwijs. 
Elk kind zo ver mogelijk brengen in zijn of haar unieke ontwikkeling, is ons doel

Door deze aanpak streven we naar ontwikkelings- en leerkansen op maat van ieder kind.  


Samen creëren we een school waarin welbevinden hand in hand gaat met het leerproces van kinderen. Voldoende welbevinden is een basisvoorwaarde om gezond en veilig te kunnen opgroeien. We moedigen een leeromgeving aan waarin het delen van gevoelens en ervaringen centraal staat, zodat kinderen niet alleen van hun leerkrachten leren, maar ook van elkaar.


We streven ernaar om een cultuur van zorgzaamheid op te bouwen. We moedigen onze leerlingen aan om respectvol met elkaar om te gaan en zorg te dragen voor elkaars welzijn waardoor sociale vaardigheden tot ontwikkeling komen.
Het inzetten van extra zorguren komt onze kinderen zowel op cognitief als op sociaal-emotioneel vlak ten goede.